wszystkie artykuły z działu >> Design Dla Szkół
<POWRÓT
stwórz
wizytówkę

polecamy

18 maja 2014
wszystkie artykuły z działu >> Design Dla Szkół

Historia butów przez tysiąclecia. [4A ] PSP NR1 Kozienice [semestr2]

 

PSP nr 1 w Kozienicach, nauczyciel: Anna Betlej [semestr2] klasa 4A

Relacja z zajęć z klas: 4A - projekty butów z hasłem reklamowym.

W maju 2014 roku w PSP nr 1 w Kozienicach rozpoczęły się kolejne zajęcia [semestr2] z cyklu "Warsztaty Wyobraźni" Design Dla Szkół. W zajęciach wzięli udział uczniowie z klas: 4a 4b 4c 4d 4e 5a 5b 5c 5d 5e. Pierwsze zajęcia [semestr2] dotyczyły historii butów przez tysiąclecia.

Pierwsze zajęcia [semestr2] dotyczyły historii butów przez tysiąclecia. W zajęciach uczestniczyły klasy czwarte i piąte. Lekcje podzieliliśmy na dwie części. Pierwsza częścią było oglądanie prezentacji przygotowanej dotyczącej historii butów.

Na pytanie skąd się wzięły buty? dzieci odpowiadały:

- ze sklepu, z hurtowni,

- od szewca,

- "z designu",

- z Chin,

 - z niewygody...

Na pytanie czy buty jaskiniowców są designem? dzieci w większości odpowiadały:

- jaskiniowcom było zimno w nogi i musieli coś wymyślić,

- że kamienie kuły ich w stopy i owinęli je skórą, a wiec wymyślili coś podobnego do butów, potem je zrobili i używali na co dzień….

Oglądając prezentacje uczniowie byli zaskoczeni różnymi projektami butów, w ciszy, skupieniu i zdziwieniu oglądali ilustracje z butami inspirowanymi jedzeniem, roślinami. Zaskoczeni byli faktem, iż w Europie pierwsi na obcasach zaczęli chodzić mężczyźni i to że kiedyś buty nie miały podziału na prawy i lewy. Obuwie sportowe wzbudziło entuzjazm wśród chłopców, wybuchła dyskusja o tym, które buty chcieli by mieć, które mają, które są fajne itd.

Podczas zajęć uczniowie poznali nowe pojęcia: marketing i reklama.

Na pytanie co to jest marketing dzieci odpowiadały: to duży market, to reklama, to jakaś usługa, sklep, robot kuchenny…


Na pytanie: co to jest reklama, odpowiadali:

- to sprzedawanie,

- to zachwalanie,

- to ulotki na ulicy,

- to przerwa między bajkami w telewizji.

Zapytałam również dzieci po co jest reklama i marketing? Uczniowie odpowiadali:

- że reklama jest po to żeby nas denerwować,

- żebyśmy wiedzieli co można kupić,

- żeby pokazać coś fajnego,

- żeby zasłonić brzydki dom...

Marketing natomiast służy do:

- nauki,

- do reklamowania,

- do pracy,

- do jedzenia (odpowiedź ucznia).

Następnie dzieci opowiadały o reklamach, które im się podobają i o tych, których nie lubią i jak to wpływa na ich decyzję podczas zakupów. Najbardziej lubią reklamy ze swoimi idolami (sportowymi), nie lubią proszków do prania i płynów do naczyń i tych ze sportowcami, których nie lubią (np,-  o dziwo Ronaldo)…
Niektórzy stwierdzili, że faktycznie czasami kupują rzeczy, które widziały w  reklamie, najczęściej były to zabawki, które reklamowano przed bajkami. Na chłopaków natomiast silnie oddziaływały reklamy sportowe, fani Ronaldo wzdychali a przeciwnicy mówili, że w życiu tych butów nie kupią.

Zaskoczeniem dla wszystkich były buty wykonane ze śmieci - z pustych plastikowych butelek i z opon samochodowych. Mówiliśmy o krajach, gdzie ludzie nie mają możliwości kupienia butów i że sami je robią z tego co mają pod ręką.

Drugą częścią zajęć było projektowanie butów z hasłem reklamowym. Uczniowie mieli za zadanie wymyślić buty dla siebie lub koleżanki, dla rodziców, maskotki, robota..., inspirując się naturą, swoimi zainteresowaniami, zabawkami itp. Następnie musieli wymyślić hasło reklamowe oraz scenerię, w której ten but miał się znajdować. Jednak większość uczniów skupiła się na projekcie buta i na haśle, nie wszyscy zdążyli ze zrobieniem scenerii. Powstały piękne i zaskakujące projekty.



losowo wybrane projekty butów z hasłem reklamowym uczniów z 4A

autor: Anna Betlej


na zdjęciu: Tomasz Worobiec 4a
fot.: Anna Betlej
________________________________________

Każdy moment jest dobry żeby zacząć przygodę z  d e s i g n e m!
Zapraszamy do kontaktu szkoły i nauczycieli: info@exspace.pl | www. eXspace.pl

Organizator:
Portal eXspace.pl
Patronat Honorowy: Astrini DesignNOTI Meble,
Partnerzy:  Międzynarodowe Tragi Poznańskie, Wydawnictwo Wytwórnia, Fundacja Klaster Poznań, Centrum Architektury, Concordia Design

 

 

 

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.