wszystkie artykuły z działu >> Design Dla Szkół
<POWRÓT
stwórz
wizytówkę

polecamy

11 grudnia 2014
wszystkie artykuły z działu >> Design Dla Szkół

STYLE, TRENDY SZKOŁY // 2A SP nr 8 Tarnów.

Bo dziecięcej wyobraźni nigdy za dużo !

Drugi już rok spotykają się z dizajnem w ramach Design Dla Szkół uczniowie ze Szkoły Podstawowj nr 8 w Tarnowie. Przedstawiamy realcje z zajęć przeprowadzonych w klasie 2A przez Edytę Zelek.

Prezentacja STYLE, TRENDY SZKOŁY cieszyła się dużym uznaniem wśród uczniów klasy 2A. Zajęcia przeprowadziłam w 12 osobowej grupie, która kontynuuje spotkania po klasie pierwszej. Wspólnie zastanowiliśmy się skąd biorą się projektanci: po prostu są, wszyscy mogą nimi być, jeśli mają wyobraźnię i my też trochę nimi jesteśmy, projektanci wymyślają różne rzeczy.

Samo określenie "style" było czymś nowym dla uczniów. Prezentacja świetnie ukazała wybrane style w projektowaniu i architekturze XX i XXI wieku. Dodatkowo uczniowie mogli oglądać wybrane style na tablicy w sali. W czasie prezentacji, wypowiedzi padały bardzo szybko, wszystko co udało mi się zapisać przedstawiam poniżej:

BIOMORFIZM

Biomorficzne przedmioty i budowle przypominały: szyszkę, jeża, potwora, który wynurza się z wody (Opera w Sydney), mebel Oskara Zięty zdaniem uczniów zrobiony jest z balonów, gumy, szkła (nikt nie wpadł na pomysł, że może nią być blacha:)

POP-ART

To kolejny kierunek w sztuce, który jednym zdaniem został okrzyknięty: KOMIKSEM!

MINIMALIZM

Minimalistyczne domy ze szkła: jak człowiek się przebiera, przecież go widać? są puste, spokojne, dziurawe, bez niczego. Zaskoczyły uczniów! Prace plastyczne, które miały zostać wykonane w stylu minimalistycznym przekształcały się w bardziej bogate i tak powstał zegar w stylu skandynawskim. Zdobienie wzięło górę nad prostotą.

 DEKONSTRUKTYWIZM

Jakie ma cechy ten styl? Zdaniem uczniów jest: smutny, szary, czarno-biały, ponury, ciemny, ogromny, poplątany, niezbyt ładny, szalony, dziwny dach, zmięte gazety, tajemniczy.

Dwóch chłopców wylosowało prace w stylu dekonstruktywnym, czy do końca mają one cechy podane powyżej? Oglądając zaprojektowany but i lampę spróbujmy znaleźć cech dekonstruktywne!

STREET ART

.....to graffiti!

STYL SKANDYNAWSKI

"A mój tata lubi takie pokoje", wszystko białe, trochę koloru, żeby nie było smutno, jasno. Czulibyśmy się w takim wnętrzu miło, fajnie, jak na śniegu, ale jakby śnieg był gorący, pomimo dużej ilości bieli jest ciepło i przyjemnie.

Po oglądnięciu slajdów uczniowie losowali przedmiot do wykonania + styl projektowania. Zdarzyło się, że w czasie pracy własna wyobraźnia zdominowała wylosowany styl i końcowy wynik był troszkę inny od wyjściowego. Niemniej jednak dzieciaki mocno zaangażowały się w zajęcia, za co im serdecznie dziękuję.

Edyta Zelek
Klasa 2A SP nr 8 Tarnów

Uczniowie klasy 2A z wylosowanymi tematami: przedmiot do wykonania + styl projektowania. Zadanie: Zaprojektować dany przedmiot w wylosowanym stylu !

Losowanie: przedmiot do wykonania + styl projektowania.

Ola Lesniak wylosowała: przedmiot do wykonania - dom + styl projektowy - BIOMORFIZM ;-)

Hania Dyngosz wylosowała: przedmiot do wykonania - torebka + styl projektowy - MONDRIAN ;-)

Maksymilian Czech wylosował: przedmiot do wykonania - samochód + styl projektowy - POP-ART ;-)

 Paweł Chłopek wylosował: przedmiot do wykonania - kapelusz + styl projektowy - OP-ART ;-)

Wszystkie projekty dzieci i więcej zdjęć w Galerii przy Artykule !

_________________________

Patronat Honorowy nad Design Dla Szkół:

 

 


www.uap.edu.pl

 

 

 

 

 

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.