wszystkie artykuły z działu >> Design Dla Szkół
<POWRÓT
stwórz
wizytówkę

polecamy

11 grudnia 2014
wszystkie artykuły z działu >> Design Dla Szkół

STYLE, TRENDY SZKOŁY // 2B SP nr 8 Tarnów

Bo dziecięcej wyobraźni nigdy za dużo !

Rok szkolny 2014/2015 to kolejne wyzwania w ramach projektu edukacyjnego „Design dla szkół” przed którymi stanęli uczniowie klasy 2 b ze Szkoły Podstawowej nr 8 w Tarnowie. Podczas spotkania w świetlicy szkolnej drugoklasiści obejrzeli niezwykle interesującą prezentację multimedialną pn. „STYLE TRENDY SZKOŁY”. Podczas zajęć uczniowie  poznali wybrane style w projektowaniu i architekturze XX i XI wieku. Po prezentacji dzieci wcieliły się ponownie w rolę projektantów. Ich praca polegała na zaprojektowaniu rzeczy/przedmiotu w konkretnym stylu po wylosowaniu karteczki z zadaniem: ‘przedmiot + styl’.

Podczas oglądania prezentacji drugoklasiści na bieżąco odpowiadali na zawarte w niej pytania. Ponieważ tematyka zajęć była dla uczniów czymś nowym i nie byli oni  w stanie samodzielnie  wymienić żadnego stylu w dziedzinie architektury, designu czy sztuki,  z wielkim zaciekawieniem przyglądali się zdjęciom i słuchali informacji zawartych w prezentacji.

Oto niektóre z pytań na jakie odpowiadali młodzi projektanci:

 

 Co inspiruje projektantów w pracach Pieta Mondriana?

 - kolory

 - kojarzy się im to z grą komputerową lub z klockami lego

Z czym  kojarzą Wam się nazwy konkretnych stylów:

- biomorfizm – strój kąpielowy, moda

- dekonstruktywizm – słowo dekonstrukcja

- minimalizm – coś małego

- styl skandynawski – kraj skandynawski

- food art – z jedzeniem

Czy Pop-Art inspiruje?

- może inspirować

- może się przydać do komiksów

Jednym z zadań uczniów było zinterpretowanie zdania  MNIEJ ZNACZY WIĘCEJ, którego autorem był jeden z najwybitniejszych architektów świata i przedstawiciel stylu  Bauhaus - Mies van der Rohe: 

- lepiej zrobić mniej zadań  np. jedno starannie niż więcej byle jak

- jak kupimy mniej warzyw to się nam nie zepsują

- mniejszy obrazek to więcej miejsca na kartce

Kiedy po serii kolorowych slajdów pojawiła się czarna strona z małym znaczkiem APPLE (nawiązanie do minimalizmu) dzieci przyznały, że odczuły:

- smutek

- przerażenie

- dreszcze

- czuły się dziwnie

- jakbym miała zły sen

- wyresetowana

Wbrew początkowej euforii jaką u dzieci wywołał widok szklanych domów, ostatecznie większość  uczniów uznała, że są one  nie do zamieszkania ze względu na to, że wszystko tam widać.

Również styl skandynawski nie zyskał aprobaty uczniów, którzy w większości wolą kolorowe, wesołe wnętrza, a pokój w tym stylu był dla nich po prostu za jasny.

Dekonstruktywizm

— styl charakteryzujący się zdaniem dzieci wyzawijanymi elementami

— styl w którym wszystko wydaje się jakby było zepsute ;-)

Najwięcej radości dzieciom sprawiło jednak oglądanie instalacji ulicznych  przygotowanych  i fotografowanych przez brytyjskiego artystę Slinkachu. Przekrzykując się odgadywali z czego stworzył poszczególne fragmenty instalacji ‘Little People Project'.

Myślę, że zajęcia były bardzo inspirujące i dzieci dowiedziały się wielu nowych rzeczy ze świata designu. Z dużym  przejęciem przystąpiły również do wykonywania zadań projektowych: zaprojektowanie wylosowanego przedmiotu w wylosowanym stylu.

Justyna Trawińska
Klasa 2A SP nr 8 Tarnów

 OP - ART w dzieciach wzbudzi niezwykle żywe emocje ;-)

Po prezentacji dzieci wcieliły się ponownie w rolę projektantów. Ich praca polegała na zaprojektowaniu rzeczy/przedmiotu w konkretnym stylu po wylosowaniu karteczki z zadaniem: ‘przedmiot + styl’.

Iga Łabędź wylosowała: przedmiot do wykonania - filiżanka + styl projektowy - De Stijl Mondrian ;-)

Kuba Marzec wylosował: przedmiot do wykonania - wisząca lampa + styl projektowy - dekonstruktywizm ;-)

Lenka Schmidt wylosowała: przedmiot do wykonania - lampa + styl projektowy -biomorfizm ;-)

Amelka Maślanka wylosowała: przedmiot do wykonania - szafa + styl projektowy - biomorfizm ;-)

Wszystkie projekty dzieci i więcej zdjęć w Galerii przy Artykule !

_________________________

Patronat Honorowy nad Design Dla Szkół:

 

 
www.uap.edu.pl

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.