wszystkie artykuły z działu >> Design Dla Szkół
<POWRÓT
stwórz
wizytówkę

polecamy

10 stycznia 2014
wszystkie artykuły z działu >> Design Dla Szkół

Gim. Nr 6 im. w Poznaniu. Klasa 1b. Reacja z zajeć. Sem.1

Gimnazjum Nr 6 im. Edwarda Raczyńskiego w Poznaniu

Klasa 1 B / 30 uczniów

nauczyciel: Aleksandra Kaczmarek



Pierwsza lekcja w klasie I b w Gimnazjum Nr 6 im. Edwarda Raczyńskiego w Poznaniu z projektu edukacyjnego DESIGN DLA SZKÓŁ odbyła się 26 września 2013 r. Uczniowie przed obejrzeniem prezentacji „Co to jest design?” udzielili prawidłowej odpowiedzi - że design to projektowanie. Oglądając własne piórniki stwierdzili, iż różnią się one kształtem, kolorem, wielkością, nazwą firmy, ilością zamków, wzorem, wagą.

Oglądając własne piórniki uczniowie zauważali iż różnią się one kształtem, kolorem, wielkością, nazwą firmy, ilością zamków, wzorem, wagą.

Stwierdzili, że też mogą zostać „designerami’ i zaprojektować własny piórnik. Zauważyli, że projektantów jest bardzo wielu. Projektanci są potrzebni, aby życie nie było nudne, żeby w ogóle coś powstało, żeby było kolorowo i każdy miał coś wyjątkowego.


Uczniowie podziwiali różne przedmioty zawarte w prezentacjach i porównywali je z wykonanymi przez siebie pracami. Zadaniem rysunkowym było poszukanie ciekawych przedmiotów w całym domu i wybranie jednego do narysowania.


Eliza Wojtkowiak (wazon), Natalia Biniasz (fotel), Wojciech Borowiak ("Krakowianka" polskiego malarza)  *przypis redakcji: obraz Wojtku jest sztuką, czyli pojedyńczym egzemplarzem. A w designie chodzi między innymi o to, że przedmioty produkowane są masowo (czyli w więcej niż pojedyńczym egzemplarzu). Bo design to jest proces: od projektowania, przez rozmowy z inwestorem, czyli osobą/firmą, dla której się projektuje - po wykonanie dokumentacji technicznej i nadzór nad realizacją projektu. Ale Obraz "Krakowianka" pięknie narysowałeś. Gratki!



po lewej: Kasia Białas, po prawej: Michał Błażejczyk - "narysowałem ten budynek ponieważ jest wszechstronny" *przypis redakcji: brawo dla poczucia humoru Michała

Oglądając prezentacje wyrażali swoje opinie na temat obserwowanych projektów: najbardziej podobały się projekty pokoi – zgodność koloru, ciekawe łóżka i ściany – oraz  projekty kanapek i książek – dużo potraw, wyglądają jak naturalne.


eifflowy team z 1 b: Patrycja Turek (wybrałam wieżę Eiffla, bo ta budowla najbardziej mi sie podoba), Wiktoria Polak, Natalia Biniasz, Kinga Kordzińska, Donata Strzelczyk, Jakub Studziński (ponieważ to najsławniejsza budowla w historii), Sylwia Szewczyk (wieża Eiffla dlatego, że najłatwiej ją narysować), Emilian Czop (ma elegancki i wyszukany kształt), Marta Błoch (wybrałam ten budynek ponieważ bardzo mi sie spodobał), Katarzyna Białas (myślę, że wieża Eiffla ma piękną architekturę, jest też najbardziej znana z większości budowli)

***

Kolejna lekcja dotyczyła architektury, uczniowie po obejrzeniu prezentacji, w klasie przygotowanej jak w poprzednich klasach, gdzie zamiast krzeseł pojawiły się poduszki, wykonali w 2 grupach własny projekt.

Ku mojemu zaskoczeniu inspiracją do projektu w każdej grupie były misie pojawiające się pod koniec prezentacji multimedialnej (przy. redakcja: misie jako inspiracja dla kanapy Teddy Bear zaprojektowanej przez Mikołaja Wierszyłłowskiego dla firmy NOTI) .


misiu był inspiracją dla kolekcji mebli Teddy Bear zaprojektowanej przez Mikołaja Wierszyłłowskiego dla firmy NOTI

Prace uczniów zostały wykonane ze starych gazet na szarym papierze.

projekt misia / 1 grupa przy pracy

projekt misia / 2 grupa przy pracy

Zadaniem domowym było wykonanie własnego projektu domu, wg własnego pomysłu. Uczniowie przynieśli prace przestrzenne wykonane w bardzo ciekawy sposób, wykorzystali naturalne okazy przyrody: kwiaty, liście oraz wiele materiałów odpadowych.

 projekty domów własnych uczniów wykonane w ramach zadania domowego: Jakub Studziński, Dawid Popczyk

projekty domów własnych uczniów wykonane w ramach zadania domowego: Eliza Wojtkowiak - dom z ogrodem, Marta Kurosińska (największy żółty dom z czerwonym dachem)

Aleksandra Kaczmarek

Zapraszamy Państwa do dyskusji i do komentowania. Oddajemy do Państwa dyspozycji dział KREATYWNI - TU każdy z nas może zabrać głos.


fot. w artykule: Aleksandra Kaczmarek
fot. awatar: © Fotolia - więcej zdjęć na licencji royalty free w Fotolia. Zdjęcia, ilustracje wektorowe oraz klipy wideo.
 _____________


Komentarze:

loading
Czerwony.
skomentowany przez    Marta Kurosińska    23 styczeń 2014, 19:05 obserwuj post
ten z brązowym czy z czerwonym dachem? Marta.
skomentowany przez    redakcja    23 styczeń 2014, 18:29 obserwuj post
Ja jestem autorką tego największego żółtego domku :)
skomentowany przez    Marta Kurosińska    23 styczeń 2014, 17:02 obserwuj post
brakuje nam kilku autorów makiet domów - dopiszcie się tutaj młodzi koledzy architekci - uzupełnimy opisy, bardzo podobają nam się Wasze makiety. Super dobraliście materiały.
skomentowany przez    redakcja    18 styczeń 2014, 12:20 obserwuj post
jestem pod wrażeniem, zarówno makiet domów jak i prac dzieci (raczej już młodzieży ;))- słowo recykling, odpady - jest wspaniałe, należy je jak najszerzej wprowadzać do życia i prac uczniów.
skomentowany przez    Joanna    15 styczeń 2014, 20:12 obserwuj post
Wasze prace droga młodzieży są niezwykłe, przyjemnie się je ogląda, nie brak w nich elementów humorystycznych. Nauczyciel na pewno jest z Was dumny. Gratulujemy pani Aleksandro takich przyszłych designerów.
skomentowany przez    Iwona    15 styczeń 2014, 19:47 obserwuj post
Promujecie coś wspaniałego, niecodzienna inicjatywna której przyglądam się od dłuższego czasu. Gratulacje pomysłodawcom i twórcom Warsztatów. Stworzyliście miejsce gdzie uczeń, rodzic, nauczyciel a nawet cała szkoła przestaje być tylko lokalną instytucją.
skomentowany przez    Mirosław K.    15 styczeń 2014, 13:34 obserwuj post
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.