klasa "0" Sopocka Autonomiczna Szkoła Podstawowa ART FOOD

Inne konkursy z tej kategorii
Organizator:
portal eXspace.pl

Partnerzy:
Fotolia
www.pl.fotolia.com

Fotografia Przyrodnicza Cezary Korkosz www.cezarykorkosz.pl

Nagrody:
- 2 projekty z każdej klasy, które uzyskają największą ilość punktów w głosowaniu
- Wyróżnienia Honorowe architektów z portalu Exspace.pl dla każdej klasy osobno

Wyniki:
01.02.2015

Kontakt:
zakończony
19.01.2015 - 31.01.2015

MAŁE ŚWIATY WIELKIE SPRAWY...

Uczniowie z klasy zerowej z Sopockiej Autonomicznej Szkoły Podstawowej stworzyli wszechświaty inspirując się miniaturowymi światami Williama Kassa, MINIMIAM'em Akiko Ida i Pierra Javelle i Foodscapes Carla Warnera. Tak poznali Art Food. Wspaniała zabawa ! Tu nie obowiązywały reguły: "Nie baw się jedzeniem" ;-) Zajęcia w ramach Design Dla Szkół prowadziła Pani Klaudia Rayss.

"Jak zaczynałam z dziećmi zajęcia byłam przerażona, że sobie nie poradzą; jednak bardzo się zdziwiłam na kolejnych zajęciach, jak zaczęli tworzyć swoje prace. Byłam pod wrażeniem." - Klaudia Rayss.

1980 głosów zostało oddanych na prace Państwa dzieci. To tysiące osób, które mogą podziwiać wyobraźnie i kreatywność najmłodszych. Dziękujemy Państwu za tak duże i aktywne zainteresowanie konkursem i głosowaniem. Bardzo dziękujemy za zaangażowanie i za komentarze. To niezwykle ważne dla naszych dzieci, że z takim zainteresowaniem śledzimy ich zajęcia i kibicujemy ich pracom.

Poznanie świata dzieci, ich marzeń i wyobrażeń to dla nas – dorosłych - jakby dopuszczenie do „tajnego świata’. Wyruszyliśmy dzięki Wam dzieciaczki w fantastyczną podróż, gdzie wszystko jest możliwe. Chmurka z pop-kornu i palma z imbiru i groszku (Adaś), kłodzina czyli ‘pieniek’ palmy z  banana i ziemia z mandarynek (Hubercik), piękne ptaszki w makaronowym gnieździe (Helenka) i morze z ryżu (Oleńka), rybka w akwarium i pęcherzyki powietrza z rodzynek (Alicja), cudowni PAN i PANI z bakłażanów (Lenka), zielony deszcz (Malwinka), ‘Marcin’  z uśmiechniętą buźką z banana i oczami z pomidorków (Jasiu), przepiękny statek z czerwonej kapusty i morze z papryki (żółty żagielek nas wzruszył Adasiu), gotowa do drogi ‘Rajdówka’ to wybitny obrazek (zadziwiłeś nas Arturek niezwykłym jak na tak młodego człowieka minimalistycznym myśleniem - jest tutaj tylko to, co niezbędne. Brawo !!), makaronowy deszcz i niebo z ogórka (Szymon), ptaszek z cytryny (ogonek i nóżki przepiękne Zuziu), samolot z pietruszki (nic dodać nic ująć Stasiu), uśmiechnięte słoneczko (Julka), najpiękniejsze piramidy jakie widziałam (Stasiu), idealnie zakomponowana kartka DOMO PLUS (Lenka), groźne niebo z czerwonej kapusty i rybka z ogórka (Iga)

Prace ART FOOD, które wykonaliście - mali projektanci - są piękne. Zadziwiają nas, dorosłych, jeszcze czymś innym. Może się Wam wyda to dziwne, ale niewiele dzieci potrafi tak doskonale zakomponować kartkę jak zrobiliście to Wy! Jak zobaczyłam je po raz pierwszy – to miałam wrażenie, że projektowali je dorośli,  i do tego bardzo zdolni, graficy po szkołach. 

Z wielką przyjemnością ogłaszamy listę Laureatów konkursu ART FOOD:

1.     Miejsce - Adam Janicki, projekt: Palma kokosowa

2.     Miejsce - Hubercik Gryber, projekt: Palmy z kokosami

Laureaci Wyróżnień Honorowych architektów z portalu www.Exspace.pl:

 - Alicja Karwowska, projekt: Rybka w akwarium

 - Helenka Przewięda, projekt: Ptaszki w gnieździe

 - Aleksandra Sujka, projekt: Morze

 - Malwina Wasiewicz, projekt: Las deszczowy

 - Lenka Adamska, projekt: PAN I PANI

 - Jan Głombiowski, projekt: Marcin

 - Adaś Zawadzki, projekt: Statek na morzu

 - Artur Kampa, projekt: Rajdówka

 - Szymon Stasiak, projekt: Plaża, na której pada deszcz

 - Zuzanna Dembicka, projekt: Ptaszek nad wodą

 - Staś Karaszewski, projekt: Samolot

 - Julia Chmyłko, projekt: Wyspa z palmami

 - Staś Haller, projekt: Piramidy

 - Lenka Degutis, projekt: DOMO PLUS

 - Iga Grzenkowska, projekt: Ryba w wodzie

Bardzo gratulujemy i już nie możemy się doczekać Waszych kolejnych prac i pomysłów. Dyplomy i nagrody prześlemy do końca lutego. Dziękujemy Wam dzieciaki za tak wielkie zangażowanie i dziękuję Pani Klaudii Rayss za bardzo dobre przygotowanie dzieci do zajęć.

Miło nam poinformować, że dla klas i szkół, które przygotowują prace ART FOOD w semestrze zimowym 2014/2015 Design Dla Szkół, zostanie zorganizowany dodatkowowo Konkurs między-szkolny ART FOOD, w którym udział weźmie jedna praca z każdej klasy. Termin: Luty'2015.

Regulamin konkursu Design Dla Szkół >>>

Wszystkie projekty dzieci w Galerii !

Jeśli lubisz to co czytasz - sledź Facebook! Design Dla Szkół. Zapraszamy!
Zainspirował Cię artykuł? Dodaj link do tego posta na swoją stronę!

_________________________

Patronat Honorowy nad Design Dla Szkół:


www.uap.edu.pl

1 | 2

Komentarze:

loading
Nie da się zadowolić każdego. Pani Beato ;-). Bardzo dziękuję za komentarze w ogóle. Najważniejsze są dzieci i nauczyciele. I zadowolenie rodziców. Konkurs projektów dzieci to w moim zamyśle też - ma być pamięć dzieci. Ile ja bym dała, gdybym mogła teraz wracać do projektów mojej córki z zerówki czy późniejszych klas... Prace są przepiękne. Pisze Pani, że wraca i ogląda je często. Ja również. Bywam tu codziennie ;-)
skomentowany przez    Urszula Kałuzna    01 luty 2015, 21:05 obserwuj post
Myślę, że Pan „Obserwator” zdecydowanie przesadza. Najważniejsza jest radość dzieci podczas tworzenia tych wspaniałych prac, a także przyjemność, jakiej doznajemy, oglądając te prace. Wszystkie, nie tylko własnego dziecka (wnuka, siostrzeńca itd.). Ja na przykład przyznałam punkty wszystkim dzieciom, bo wszystkim się należały. Jedne prace wyróżniały się kolorystyką, drugie – piękną kompozycją, wszystkie – zdumiewającym wykorzystaniem ”jedzonka” do celów, które nawet nie przyszłyby mi do głowy. Poza tym wszystkie prace mnie cieszyły (cieszą nadal), gdyż wszystkie te dzieci są mi w jakimś stopniu bliskie – przecież to koleżanki i koledzy mojego synka, z tej samej klasy. Całkowicie zgadzam się z Panią Urszulą, że głosowanie to tylko dodatek, pretekst do tego, by rodzina zobaczyła w Internecie prace dzieci. Mamy dużą rodzinę, moje dziecko ma dużo prawdziwych i przyszywanych cioć i wujków, w kraju i zagranicą. I każdy chciał zagłosować, by uhonorować wysiłek twórczy dziecka. A przede wszystkim – zobaczyć tę pracę w Internecie, w tej największej galerii sztuki. Przecież nie kto inny, jak Panie w szkole zachęcały dzieci do zawiadomienia o „wystawie” całej rodziny i przyjaciół, a więc zasady były znane od początku. Czy gdy prace oceniane są przez powołane do tego jury, zawsze wygrywa praca najlepsza? A w ogóle – co to znaczy „najlepsza praca” w odniesieniu do tego rodzaju twórczości, w dodatku twórczości małych dzieci? Najstaranniejsza? Z największej ilości produktów? Z najmniejszej ilości produktów? Najbardziej pomysłowa? Najbardziej kolorowa? Najwierniej przedstawiająca obrany temat? Wszystko to kwestia gustu, podejścia i przyjętych kryteriów. Pan Obserwator, kwestionując przyjęte w tym konkursie zasady, w istocie „między słowami” deprecjonuje te prace, które zyskały – w wyniku głosowania – większą ilość punktów niż inne. A już sugestia, że stało się to w wyniku „załatwienia” głosowania przez rodziców, jest po prostu przykra, żeby nie powiedzieć inaczej. I psuje radość z oglądania radosnych, kolorowych i jednocześnie smakowitych aktów wyobraźni naszych dzieci (a wchodziłam na tę stronę wiele razy, po to tylko, żeby sobie poprawić nastrój). Jestem przy tym głęboko przekonana, że żadne z dzieci nie emocjonuje się tym konkursem. Wspaniale było te obrazki tworzyć, super – obejrzeć je w Internecie, ale już kwestia ilości głosów oddawanych na poszczególne prace pozostawała przez cały czas poza sferą zainteresowania mojego dziecka. On w ogóle nie wie, że to był jakiś konkurs, dla niego nagrodą jest to, że jego praca „zawisła” w Internecie i że każdy może ją oglądać. I z tego jest bardzo dumny – jak malarz, którego obraz zawisł w renomowanej galerii :). Jak widać ponadto, organizatorzy nagrodzili wszystkie dzieci, co jest chyba najlepszym dowodem na to, że głosowanie to była tylko zabawa. Którą postanowiliśmy sami sobie popsuć, cóż, jak zwykle…
skomentowany przez    Beata Janicka    01 luty 2015, 13:33 obserwuj post
jeszcze jedno: sama padam ofiarą istniejące złego systemu ocen, który zabija w dzieciach motywację i dalej wyobraźnię. Moimi działaniami staram się motywować i pozytywnie nastawiać do wszelkich aktywności. I to zarówno dzieci jak i nauczycieli! Inaczej jest z małymi dziećmi. Inaczej z troszeczkę większymi. To o czym Pan pisze sprawia, że np.: gimnazjaliści w większości w ogóle już nie wierzą, że komukolwiek na nich zależny. Niemniej jestem szczęśliwa, ze mogę tak szeroko prezentować nieskończoną wyobraźnię dzieciaków - i mam nadzieję, że w konsekwencji motywować ich do dalszej pracy ;-)
skomentowany przez    Urszula Kałuzna    01 luty 2015, 10:06 obserwuj post
i teraz poruszył Pan najważniejszy temat! Dzieci rozumieją bardzo dużo. Problemy stwarzają dorośli. Chociaż nie mam zbyt wiele czasu na podróże w rama Design Dla Szkół ale wyrwałam się pod koniec roku 2014 i odwiedziłam kilka szkół i przedszkoli. Spotkałam się z ponad 500-setką dzieciaków (od przedszkolaków po licealistów). Potrzebowałam pięciu minut, żeby zrozumiały - że liczy się sam akt "tworzenia". I nagle wszystko "pryska jak domek z kart" - gdy przychodzi mama i pierwsze co do mnie mówi, to: "szkoda, że mój syn nie dostał nagrody". Syn, który przed chwilą rozmawiał ze mną bardzo długo o tym, że rzeczywiście - najważniejsze jest to, że pracujemy z przyjemnością, dowiadujemy się nowych rzeczy... Ciekawe jest to, co Pan mówi - sama jestem przeciwnikiem Facebookowych nagonek - ale nie umiem znaleźć innego sposobu, żeby tak szeroko prezentować ciężka pracę nauczyli i dzieci w ramach Design Dla Szkół. Jestem otwarta na propozycje... pozdrawiam Pana
skomentowany przez    Urszula Kałuzna    01 luty 2015, 08:59 obserwuj post
codziennie, od pierwszych dni przedszkola przeprowadzam z dzieckiem wiele długich rozmów. Niesamowite, jaki wielki wpływ na motywacje mojego dziecka ma Pani/ Pan która w umiejętny sposób przekazuje wiedzę i sprawiedliwie ocenia (albo nie ocenia wcale ale dostrzeże i pochwali) i niesamowite jest jak szybko moje dziecko chce usunąć z pamięci sytuacje w której Pani krzyczy, nie dostrzeże starania lub nie doceni . Jestem przekonany : zły system ocen zabija w dzieciach motywację i dalej wyobraźnię . I dlatego zawsze mówię dziecku zeby nie angażowało sie emocjonalnie w takie konkursy . Powtarzam sama idea super! Głosowanie na prace wśród znajomych, klientów, pociotków...itp tatusia i mamusi - nie powinno mieć miejsca.
skomentowany przez    Obserwator    31 styczeń 2015, 23:51 obserwuj post
Konkurs to jest konkurs. Nie uważam, żeby był nie-wychowaczy. Najważniejsze nagrody to wyróżnienia architektów. Reszta to zabawa. I mniej tu chodzi o wewnętrzne, facebookowe czy inne przepychanki. Bardziej o to, że mogę promować na zewnątrz, min.: wśród uczelni czy kolegów architektów - wspaniałą wyobraźnię dzieciaków. To jest niezwykłe - co te dzieci mają w głowach. Tysiące dzieciaków. I jak to się dzieje, że wszystko znika na poziomie gimnazjum? To jest potężny problem. Może ktoś zacznie w końcu zadawać pytania- które spowodują konstruktywne działania! A co za tym idzie możne w końcu ktoś się obudzi i wesprze Państwa dzieci w edukacji estetycznej !!! Bo tylko o to mi chodzi. Zresztą konkurs to mały pokuś. Liczą się zajęcia, które wspaniale z dziećmi prowadzą nauczyciele.
skomentowany przez    Urszula    30 styczeń 2015, 09:27 obserwuj post
Nie krytykuję programu i Pani działań tylko formę oceny ogromnego zaangażowania dzieci. Ocena jest bardzo niewychowawcza i już! Sprzeczna z podstawowymi wartościami wychowawczymi.
skomentowany przez    Obserwator    29 styczeń 2015, 23:28 obserwuj post
Bardzo Panu dziękuje za komentarze. Program finansuję z własnych środków, czyli krótko mówiąc edukuje tysiące dzieci w Polsce - bo jest to moja! pasja - jak Pan ma inny pomysł proszę działać... Osobiście wole rozmawiać o konkretnych propozycjach - ma Pan coś ciekawego do zaproponowania? Może przytoczę cyt. organizatora: "nagrody - 2 projekty z każdej klasy, które uzyskają największą ilość punktów w głosowaniu - Wyróżnienia Honorowe architektów z portalu Exspace.pl"
skomentowany przez    Urszula Kałuzna    29 styczeń 2015, 08:05 obserwuj post
Szanowna Pani Pomysłodawco, proszę zatem napisać zgodnie z rzeczywistością , że nagrodzone zostaną nie dwa najlepsze projekty tylko prace którego autorem jest dziecko którego rodzice cały tydzień wysyłali emaile z linkiem i namawiali do głosowania. Dzieci wykonały kawał dobrej roboty., ale Takie zasady zabijają motywację dzieci i uczą jednego: nawet jak mi nie wyjdzie to i tak tatuś i mamusia ( i dziadek i babcia) załatwi pierwsze miejsce.
skomentowany przez    Obserwator    28 styczeń 2015, 23:22 obserwuj post
JESTEM POMYSŁODAWCĄ PROGRAMU I .... KONKURSU ;-)BARDZO DZIĘKUJĘ ZA KOMENTARZ. Konkurs wymyśliłam po to, żeby zaangażować otoczenie ucznia, żeby dziadkowie, ciocie wujkowie mogli obejrzeć prace swojego ukochanego dzieciaczka/wnuczka/córeczki/synka na tle prac innych -kolegów i koleżanek. Druga sprawa - jesteśmy pamięcią dzieci. Wie Pan, jestem architektem - ale nie pamiętam żadnego swojego projektu/rysunku sprzed 3. klasy licealnej. NIC. A te dzieciaczki będą miały zapisane w pamięci naszej - wszystkie swoje projekty. Głosowanie jak Pan przejrzy inne konkursy to tylko pretekst. Najważniejsze są wyróżnienia architektów z portalu Exspace.pl. Nie jest przyjemnie Panu,że prace Pana ulubieńca/ulubienicy ogląda więcej osób? tysiące... osób. Pozdrawiam Urszula
skomentowany przez    Urszula Kałuzna    27 styczeń 2015, 14:42 obserwuj post
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.